Otterbox Reflex voor iPad 2 Review

Gepost door Koen Op 26 - 09 - 2011
Tweet
iPad 2 Otterbox Reflex

iPad 2 Otterbox Reflex

Otterbox bracht al eerder de Defender Case voor de iPad 2 uit, een zeer stevige maar niet zo stijlvolle case voor de iPad 2. Nu lanceert Otterbox een stevige, maar stijlvolle case: de Otterbox Reflex Series voor iPad 2. De Reflex Series is de serie van Otterbox die het meest gericht is op design maar nog altijd garant staat voor robuustheid. Bij Gadget Review hebben we niets als goede ervaringen met Otterbox, en met deze Otterbox Reflex voor iPad 2 is het niet anders. Hieronder kan je de volledige Otterbox Reflex voor iPad 2 Review bekijken.

Otterbox Reflex iPad 2 Stand

Otterbox Reflex iPad 2 Stand

Wat zit er allemaal in de doos: een stevige achterkant om je iPad 2 te beschermen tegen stoten, een flexibele voorkant om het scherm te beschermen, een screen protector om krassen op het scherm te voorkomen, een applicator card om de screen protector aan te brengen en een doekje om je scherm te kuisen. De voorkant dient, net zoals bij de Defender Series, ook als stand. Als je de voorkant losmaakt kan je deze vouwen zodat je jouw iPad 2 op twee manieren kan rechtzetten.

Otterbox Reflex iPad 2 Stand 2

Otterbox Reflex iPad 2 Stand 2

De achterkant van de Otterbox Reflex is voornamelijk hard plastiek, met aan de hoeken rubber om schokken op te vangen. Deze dubbele bescherming zien we in de meeste Otterbox producten terug en zorgt ervoor dat je iPad 2 tegen een stootje kan. Het aanbrengen van de Otterbox Reflex Series voor de iPad 2 gebeurt anders dan bij de meeste cases. Er zijn twee delen die je van elkaar kan losmaken en die je rond de iPad 2 moet schuiven, vervolgens klikken ze in elkaar en is de case aangebracht. We vonden dit een zeer gebruiksvriendelijke manier, hoewel het losmaken iets langer duurt dan het aanbrengen.

Otterbox Reflex iPad 2 Achterkant

Otterbox Reflex iPad 2 Achterkant

In tegenstelling tot de Defender Series maakt de Otter Reflex Series je iPad 2 niet overbodig dik. Je iPad 2 wordt in totaal een goede centimer dikker nadat de voorkant en de achterkant zijn aangebracht. Otterbox heeft ook een leuke extra toegevoegd om de audio naar voor te geleiden in plaats van naar achter. Normaal gezien gaat de audio van de iPad 2 weg van de gebruiker, maar door de Otterbox Reflex series aan te brengen wordt deze naar de gebruiker gericht.

Otterbox Reflex Series iPad 2

Otterbox Reflex Series iPad 2

De knoppen, de 30-pin poort en de Sleep/Wake-button blijven bruikbaar zonder al te veel problemen. In het verleden hebben we hier bijvoorbeeld wel problemen mee gehad met andere cases waarbij de werking van de audio-knop of de aan/uit-knop verhinderd werd. Over het algemeen zijn we zeer tevreden van de Otterbox Reflex voor de iPad 2 en de prijs van 70 dollar op Amazon valt ook nog goed mee. Het is niet bepaald goedkoop, maar echt duur is het ook niet. Om je dure iPad 2 te beschermen moet je er natuurlijk iets voor over hebben. De Otterbox Reflex series voor iPad 2 is dus zeker een aanrader voor alle iPad 2 gebruikers.

Otterbox Reflex Series voor iPad 2

Otterbox Reflex Series voor iPad 2