Kanex AirBlue Review

Gepost door Koen Op 14 - 09 - 2011

Kanex AirBlue

Kanex AirBlue

De Kanex AirBlue is een kleine Bluetooth muziek ontvanger die audio doorstuurt naar een muziekinstallatie. Op die manier kan je met eender welke Android of iOS muziekspeler je muziek streamen naar je audiosysteem. Het grote voordeel is dat je niet naar je muziekinstallatie moet gaan om van nummer te veranderen, zo kan je deze op een mooie locatie plaatsen, ook al is deze slecht te bereiken. Lees hieronder de volledige Kanex AirBlue review.

Kanex Connectie iOS en Android

Kanex Connectie iOS en Android

De Kanex AirBlue werkt redelijk eenvoudig: je zet het toestel aan door 4 seconden op de play knop te drukken. Vervolgens zal er een BlueTooth signaal uitgezonden worden waar je jouw mp3-speler mee kan verbinden. Bij iOS heb je in de iPod-applicatie de optie om te kiezen tussen de AirBlue en de gewone audio-uitgang, bij Android zal de standaard Android muziek app automatisch AirBlue nemen. Het toestel werkt met Bluetooth v2.1 en heeft zo’n 10 uur batterij na een oplaadbeurt via Mini USB.

Kanex iOS Bluetooth streamen

Kanex iOS Bluetooth streamen

De installatie nam niet veel tijd in beslag, er is een 3.5mm to 3.5mm kabel voorzien (en ook een 3.5mm to RCA) om de KaneX AirBlue te verbinden met je audiosysteem. Er is ook een Mini USB to USB kabel voorzien voor het opladen van de Kanex AirBlue. We hebben de afstand getest waarop we bereik hadden en konden zo’n 9 a 10 meter afstand nemen voor ons signaal wegviel.  Wat we vooral positief aan dit toestel vinden is dat het zo’n draagbaar klein speeltje is en dat het tot 10u aan batterij heeft. Een ander pluspunt is het opladen via USB. De Kanex Airblue heeft een prijs van 50 dollar op amazon.com.