Angry Birds Space Review

Gepost door Koen Op 22 - 03 - 2012
Angry Birds Space

Angry Birds Space

We hebben er even op moeten wachten maar vandaag is Angry Birds Space eindelijk uitgekomen. Angry Birds Space is de eerste grote opvolger van Rovio’s populaire Angry Birds met heel wat nieuwigheden. Natuurlijk hebben we tussenin kleine updates gezien zoals Angry Birds Seasons en Angry Birds Rio, maar hier was niet veel vernieuwing buiten hier en daar een nieuwe Bird en de nieuwe levels. Angry Birds Space is een physics game dat gebasseerd is op de originele Angry Birds gameplay maar met heel wat nieuwe obstakels.

Zoals de titel al doet vermoeden speelt het spel zich af in de ruimte waar de wetten van de zwaartekracht heel wat anders zijn. Angry Birds Space is beschikbaar voor Android, iOS, PC en Mac. Wij probeerden de Android versie uit op de Galaxy Note, waar Rovio extra content voor heeft beloofd. Voor Android zijn er twee versies beschikbaar, de gratis versie en de premium versie. De premium versie kost €0,75 en heeft geen advertenties. Is Angry Birds Space het downloaden en/of die 0,75 euro waard? Hieronder vind je het antwoord.

Angry Birds Space Levels

Angry Birds Space Levels

Het spel bestaat uit vier planeten: Pig Bang, Cold Cuts, Danger Zone en Eggsteroids. Er is ook een vijfde planeet aanwezig genaamd “Coming Soon”, wat wil zeggen dat we binnenkort nieuwe levels kunnen verwachten. Binnen deze “planeten” vinden we verschillende levels. Eens we het spel beginnen te spelen valt het direct op dat Rovio er veel aan heeft gedaan om een nieuwe ervaring te bieden. Zo is het ook mogelijk om “achterwaarts” birds te lanceren, zodat deze rond een planeet kunnen cirkelen en een “pig” kunnen raken, zoals je hieronder in de screenshot kan zien.

Angry Birds Space Achterwaarts

Angry Birds Space Achterwaarts

De startpositie is bij elk spel anders. Bij sommige games lanceer je van de ene planeet/maan naar de andere. Bij andere levels vertrek je op dezelfde planeet/maan. Als je startpositie zich bevindt op dezelfde locatie als de pigs is er niet veel verschil met de originele Angry Birds, buiten het feit dat de Birds blijven cirkelen rond de planeet tot ze de grond raken. Als je vanaf een andere locatie je birds lanceert speelt de zwaartekracht en het inschattingsvermogen hiervan een veel grotere rol.

Angry Birds Space Gameplay 1

Angry Birds Space Gameplay 1

De pigs kunnen zich zowel op een planeet als in de ruimte bevinden. In de ruimte is er natuurlijk geen zwaartekracht en blijft je “bird” zich voortbewegen zonder van parcours te veranderen. De pigs die zich in de ruimte bevinden zitten in een bubbel zodat ze nog lucht krijgen. Je moet hierbij niet per sé de pig raken. Als je de bubbel kapot krijgt dan verstijft de pig, wordt deze blauw en zal deze uit zichzelf ontploffen.

Angry Birds Space Gameplay 2

Angry Birds Space Gameplay 2

Het spel is gratis te verkijgen voor Android (als je advertenties kunt verdragen) maar je kan ook de ad-free versie kopen voor €0.75. Voor iOS is er de HD-versie (voor de iPad) en de non-HD versie. De prijs van de non-HD versie ligt in dezelfde lijn als die van Android. De prijs van de HD-versie ligt iets hoger. Angry Birds Space is zeker deze enkele euro’s waard, want je zal (net zoals bij Angry Birds) weer uren gameplay tegemoet gaan!

Angry Birds Space Gameplay 3

Angry Birds Space Gameplay 3

Angry Birds Space Hidden Level