Samsung MV800 Review

Gepost door Brammer Op 06 - 11 - 2011

Samsung MV800

Samsung MV800

We zijn al tijdje bezig met het testen van een aantal Samsung producten. We hebben de Galaxy Tab 10.1 in handen gehad, daarna hebben we de Galaxy Note teruggezien in Londen en ook de Galaxy Nexus mocht opnieuw de revue passeren, maar daar hebben we jammer genoeg nog geen review-toestel van gekregen. We hebben ook de Samsung NX200 kunnen testen op het Night of the Proms event. Nu is het de beurt aan een nieuw Samsung toestel dat we ontvangen hebben: De Samsung MV800. Het is een compacte digitale camera met een 90° kantelscherm. De volledige Samsung MV800 Review kan je hieronder lezen.

Samsung MV800 Flip Achterkant

Samsung MV800 Flip Achterkant

Om te beginnen kijken we even naar het design en het uiterlijk van de MV800. Deze camera heeft net zoals alle nieuwe Samsung-producten een strak design. De voorkant is gemaakt van zwart geborsteld aluminium. Dat zien we ook terug in onder andere de Samsung Series 7 en Series 9 laptops. De rest van het toestel is ook volledig zwart, maar het geborstelde aluminium vinden we enkel aan de voorkant. De rest van het toestel heeft een matzwarte kleur gekregen, onder het kantelscherm is er ook wat reliëf aangebracht voor meer grip. Al bij al ziet het toestel er goed uit, en het voelt ook stevig aan, net zoals het kantelbare scherm, overigens. Kort samengevat zal dit toestel naar alle waarschijnlijkheid lang meegaan. De MV800 weegt ook maar 121 gram, dus draagbaar is het zeker.

Samsung MV800 Flip Screen Flipped Out

Samsung MV800 Flip Screen Flipped Out

Samsung MV800 Flip Screen Achterkant

Samsung MV800 Flip Screen Achterkant

De MV800 camera is uitgerust met een 3 inch flip screen, dat 90 graden kan worden gekanteld. Daarnaast is het scherm uitgerust met Smart Touch 3.0. Het touch screen op de camera is een leuke extra, maar jammer genoeg werkt het niet zo vlot. Het is duidelijk dat Samsung hier niet dezelfde technologie gebruikt als in haar smartphones. Aan de achterkant van de MV800 is er ook een cameraknop aanwezig. Die kan enkel gebruikt worden als het scherm omhoog gekanteld is. Zodra je het scherm terug in zijn normale positie zet, zit de achterste knop om foto’s te trekken verborgen onder het flip screen en moet je opnieuw de gewone knop gebruiken.

Samsung MV800 Smart Touch 3.0

Samsung MV800 Smart Touch 3.0

De Samsung MV800 heeft een 16.1 megapixel sensor met 5x optische zoom. Het toestel kan ook video opnemen in 720p HD. Daarnaast beschikt de Mv800 over een aantal 3D-opties. Zo kan je 3D foto’s maken en die op je 3D-tv bekijken, of je kan zelfs panoramische 3D-foto’s maken. Naast deze 3D-optie biedt deze camera nog tal van andere fotomodi waaruit je kan kiezen. Er is bijvoorbeeld een Picture in picture-modus of een Magic Frame-modus. De Picture in Picture-modus laat de gebruiker toe om een foto te nemen, en daar dan een andere foto in verwerken. Met de Magic Frame-modus kan de gebruiker een foto nemen met een digitaal kader er rond. Naast die twee modi zijn er nog een aantal andere beschikbaar, zoals Funny Face, waar de camera een gezicht herkent en dan een aantal vervormopties geeft. Leuke extra’s allemaal, maar niet iets wat je dagelijks zal gebruiken.

Samsung MV800 Test Foto 1

Samsung MV800 Test Foto 1

Samsung MV800 Test Foto 2

Samsung MV800 Test Foto 2

Samsung MV800 Test Foto 3

Samsung MV800 Test Foto 3

Al bij al zijn wij tevreden met dit toestel. Het design zit goed en de kwaliteit van de foto’s is ook uitstekend. De camera bevat tal van extra’s en het kantelbare scherm is handig wanneer je vanuit verschillende hoeken foto’s wil nemen. Het enige wat ons stoort aan deze camera is het touch screen, dat nog niet optimaal werkt zoals bij de meeste smartphones. De prijs van de Samsung MV800 verschilt van winkel tot winkel, maar je kan toch rekenen op een minimum van €220. Een aanrader voor wie op zoek is naar een compacte digitale camera met een aantal leuke features.

Samsung MV800 Flip Screen

Samsung MV800 Flip Screen